środa, 4 kwietnia 2012

Prasa 2000 - TU dwutygodnik biłgorajski



 Kilka zachowanych grafik z TU (2000 rok). Dwutygodnika, który istniał rok lub krócej.
Niestety, niewiele mam z tamtego czasu, szkoda mi zwłaszcza egzemplarza z najlepszymi grafikami, 5-6-ciu karykatur tutejszych polityków, którzy do dziś jedynie wymieniają się stołkami.
Po lewej logo gazety mojego projektu, ale może o tym wspomnę na końcu, jako o pewnego rodzaju ciekawostce.

O tak, ten koleś w szaliku i pedalskim berecie to ja ;)

Tak potrafił wyglądać Park Solidarności podczas ulewy :)

 Karykatura i dwie grafiki do jakichś działów tematycznych.

 Znaki zodiaku narysowane do strony z horoskopami.

 To wszystko co mam z tamtego okresu. Stripów tam nie robiłem, więc i ogólnie niewiele tego było. Oj, wiem że nudą zawiało, więc na koniec ciekawostka ;)
 Opowiem o logo gazety. Otóż na początku była to grafika jakiegoś cenionego artysty. Cenionego na tyle, by wypłacić mu 1000zł za jej wykonanie (13 lat temu!). A o to i wspomniane wybitne dzieło:
Jak więc doszło do zmiany tego arcydzieła? Otóż grafik który składał tą gazetę, przepchnął wreszcie przez redakcję nieśmiałą myśl "To logo to obciach dla mnie, gazety i samego Biłgoraja!".
Zapewne naczelny bez trudu znalazłby kolejnego "cenionego" artystę (chociażby pod monopolowym), by zdefraud... wydać w słusznym celu następny 1000zł lub więcej. Jednak grafik w międzyczasie dogadał się z pewnym rysownikiem (czyli ze mną).
Tak też powstało nowe logo, lepsze, czy gorsze, ale logopodobne przynajmniej. Oczywiście nie dostałem za to ani grosza, ale nikt nikomu przecież nigdy nie płacił za ochronę honoru i dobrego imienia rodzinnych stron.
Czy tak się rodzą bohaterowie? Nie, naiwniacy, ale to już inna bajka...
 Dziękuję za uwagę ;)

2 komentarze: